Projects per year
Personal profile
Expertise
- French Linguistics/ Linguistique du français moderne
- Second Language Learning and Teaching
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
Projects
- 28 Finished
-
DOZ63: Onderwijsvernieuwingsproject (OVP) 2015: Oriëntatietoetsen Engels en Frans.
1/04/15 → 31/03/16
Project: Fundamental
-
OZR2776: Bilaterale samenwerking ikv gemeenschappelijke doctoraatsproject - bench Fee Joint PhD VUB-University of Helsinki, Maria Paloheimo
Pierrard, M. & Paloheimo, M.
31/03/15 → 1/10/18
Project: Policy Based
-
FWOAL629: The development of clause linking and complex sentences in the second language acquisition of Dutch and French.
1/01/12 → 31/12/15
Project: Fundamental
-
Récupération d'une source, connexion et dépendance: A propos de la résomptivité de PREPquoi et de quelques configurations similaires
Pierrard, M., 2022, In: Studii de lingvistica. 12, 1, p. 13-36 23 p.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
"La grammaire critique": à la recherche de l'identité des marqueurs en QU-
Pierrard, M., 2021, In: Le Français Moderne. 89, 1, 15 p.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Sous-spécification et variation: les participes présents consécutifs et la remise en question de l'adjectivité
Pierrard, M. & Havu, E., 2021, Réflexions théoriques et méthodologiques autour de données variationnelles: Actes du colloque DIA V. Bertin, A., Gadet, F., Lehmann, S. & Moreno Kerdreux, A. (eds.). Chambéry: Presses Universitaires Savoie Mont Blanc, Vol. 21. p. 263-282 20 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference paper
Open AccessFile108 Downloads (Pure) -
L'impact des médias sur l'extension de la plurifonctionnalité de classes de mots: l'emploi séquentiel du participe présent
Pierrard, M. & Havu, E., 2020, Le français innovant. Dostie, G., Hadermann, P. & Lefeuvre, F. (eds.). Bern: Peter Lang , p. 139-159 (Sciences pour la communication; vol. 130).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › peer-review
-
Enseigner et apprendre les langues au XXIe siècle: Méthodes alternatives et nouveaux dispositifs d’accompagnement
Van Raemdonck, D., Pierrard, M., Tops, E. & Gola, S., 2019, P.I.E.-Peter Lang. 180 p. (Gramm-R, Etudes de linguistique française; vol. 47)Research output: Book/Report › Book
Activities
-
L’influence de la langue maternelle dans l’apprentissage de systèmes grammaticaux en français langue seconde : l’assignation du genre grammatical
Tatiana Pieters (Speaker), Marie-Eve Michot (Contributor) & Michel Pierrard (Contributor)
12 Jul 2018Activity: Talk or presentation › Talk or presentation at a conference
-
L1 impact on the acquisition of the sequence aller + infinitive in FL2
Marie-Eve Michot (Speaker) & Michel Pierrard (Contributor)
21 Apr 2018Activity: Talk or presentation › Talk or presentation at a conference
-
-
Variations dans l’expression du mouvement en français L2. L’impact de la L1
Marie-Eve Michot (Speaker), Stefanie Goldschmitt (Contributor) & Michel Pierrard (Speaker)
31 May 2013Activity: Talk or presentation › Talk or presentation at a conference
File -
Studieverblijf U. Helsinki
Michel Pierrard (Member)
8 Apr 2013 → 25 Apr 2013Activity: Other › Research and Teaching at External Organisation