Alternatieve Aanbeveling voor de Vrije Ruimte in het TSO en BSO: Financieel-Economische Geletterdheid

Lieven De Moor, Geert Van Campenhout

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

Het VVKSO (Vlaams Verbond van de Katholieke Secundaire Scholen) heeft beslist bij het opmaken van de nieuwe leerplannen en lessentabellen voor het volgend schooljaar dat de aanbeveling om de vrije lesruimte in te vullen met ICT wordt geschrapt in scholen TSO en BSO. De motivatie is dat leerlingen tweede graad geen onbeschreven blad zijn op ICT vlak en ICT vaardigheden op geïntegreerde wijze kunnen worden aangeleerd in bestaande vakken. Hoewel de wenselijkheid van deze maatregel kan bediscussieerd worden, wat ook gebeurt in de sociale media nota bene, heeft het VVKSO hier enigszins een kans laten liggen door geen alternatieve aanbeveling te formuleren. Er is immers een domein waarin de leerlingen wél een nog zo goed als onbeschreven blad zijn, en dat desalniettemin een grote impact heeft op hun huidige en toekomstige leven, namelijk financieel-economische geletterdheid.
Original languageDutch
Pages (from-to)409-410
JournalTijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid
Issue number4
Publication statusPublished - 2013

Keywords

  • financial literacy

Cite this