De toekomst van het onderwijs over het verleden. Een Europees vergelijkend onderzoek naar lerarenopleidingen geschiedenis

Herlinda Van Looy, Alexander Meert, Werner Goegebeur, Karel Van Nieuwenhuyse (Editor)

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

Op basis van de analyse van de kwantitatieve -en kwalitatieve onderzoeksresultaten binnen het Europese project "Assessment, tutorial structures and initial teacher education of trainee students in the subjects "Political/Civic Education", "Social/Cultural Studies" and "History" in Europe - A comparative study" wordt binnen dit artikel op systematische wijze nagegaan of de gedegen internationale reputatie van het Vlaamse (geschiedenis)onderwijs berust op concrete bevindingen. Tevens worden deze onderzoeksresultaten gerelateerd aan toekomstige maatschappelijke uitdagingen (vergrijzing, genderaspecten, toenemende diversiteit) voor de Vlaamse lerarenopleidingen.
Original languageDutch
Pages (from-to)22-30
Number of pages9
JournalHermes (Riemst)
Volume53
Publication statusPublished - 1 Mar 2013

Bibliographical note

Karel Van Nieuwenhuyse

Keywords

  • initial teacher education

Cite this