Geen canon voor het Vlaams geschiedenisonderwijs, wel een referentiekader. Maar welk referentiekader? Een verkennend onderzoek op basis van de "officiële" documenten

Werner Goegebeur, Pieter Vielfont, Michele Gijsenbergh

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterResearch

Abstract

Deze bijdrage omschrijft hoe in de Vlaamse leerplannen geschiedenis het historisch referentiekader uit de eindtermen wordt uitgewerkt.
Original languageDutch
Title of host publicationOnderwijsonderzoek: redelijk eigenzinnig?! (Onderwijs en Samenleving 10)
EditorsL. Van Looy, M. Koninx, K. Lochtman
PublisherVUB Press
Pages87-123
Number of pages37
Publication statusPublished - 2007

Publication series

NameOnderwijsonderzoek: redelijk eigenzinnig?! (Onderwijs en Samenleving 10)

Bibliographical note

L. Van Looy, M. Koninx, K. Lochtman

Keywords

  • didactics

Cite this