@inbook{f17b56e22a0d45afa37d520891c8eaa2,
title = "Het 'leren' van b{\`e}tawetenschappen door de nieuwe generaties jongeren, de homo zappiens.",
abstract = "In deze bijdrage onderzoeken we in welke mate het curriculum wetenschappen in het secundair onderwijs een (parti{\"e}le) verklaring kan zijn voor de afnemende belangstelling van jongeren voor (academische) studies in de wetenschappen. We gebruiken de resultaten van enqu{\^e}tes bij de jongeren zelf over hun perceptie van 'wetenschappen op school' om adviezen te formuleren voor een opleiding tot leraar wetenschappen die ertoe kan bijdragen deze perceptie bij de leerlingen in positieve zin om te buigen.",
keywords = "Science teacher training, B{\`e}tawetenschappen",
author = "{De Greve}, Jean and Henri Eisendrath and Gaston Moens",
note = "L. Van Looy, M. Conincx, K. Lochtman",
year = "2007",
language = "Dutch",
isbn = "978-90-5487-415-7",
series = "Onderwijs en Samenleving 10",
publisher = "VUB Press",
pages = "233--256",
editor = "Looy, {L. Van} and M. Conincx and K. Lochtman",
booktitle = "Onderwijsonderzoek: redelijk eigenzinnig?!",
}