Het 'leren' van bètawetenschappen door de nieuwe generaties jongeren, de homo zappiens.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterResearch

Abstract

In deze bijdrage onderzoeken we in welke mate het curriculum wetenschappen in het secundair onderwijs een (partiële) verklaring kan zijn voor de afnemende belangstelling van jongeren voor (academische) studies in de wetenschappen. We gebruiken de resultaten van enquêtes bij de jongeren zelf over hun perceptie van 'wetenschappen op school' om adviezen te formuleren voor een opleiding tot leraar wetenschappen die ertoe kan bijdragen deze perceptie bij de leerlingen in positieve zin om te buigen.
Original languageDutch
Title of host publicationOnderwijsonderzoek: redelijk eigenzinnig?!
EditorsL. Van Looy, M. Conincx, K. Lochtman
Place of PublicationBrussel
PublisherVUB Press
Pages233-256
Number of pages24
ISBN (Print)978-90-5487-415-7
Publication statusPublished - 2007

Publication series

NameOnderwijs en Samenleving 10

Bibliographical note

L. Van Looy, M. Conincx, K. Lochtman

Keywords

  • Science teacher training

Cite this