Abstract
Aan welke term geven we de voorkeur: informatievaardigheden of informatiegeletterdheid?
Hier wordt de positie ingenomen dat de afzonderlijke informatievaardigheden samen leiden tot informatiegeletterdheid die iedereen nodig heeft ten behoeve van levenslang leren. Voor bibliothecarissen is er een prominente rol weggelegd: een analyse van de aspecten van informatiegeletterdheid toont aan dat de bibliothecaris de levenslange leerling kan (en moet) bijstaan.
Hier wordt de positie ingenomen dat de afzonderlijke informatievaardigheden samen leiden tot informatiegeletterdheid die iedereen nodig heeft ten behoeve van levenslang leren. Voor bibliothecarissen is er een prominente rol weggelegd: een analyse van de aspecten van informatiegeletterdheid toont aan dat de bibliothecaris de levenslange leerling kan (en moet) bijstaan.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages | 10-17 |
Number of pages | 8 |
Volume | 83 |
Specialist publication | Bibliotheek- en Archiefgids |
Publication status | Published - 20 Dec 2007 |
Keywords
- Information and Library Sciences
- Information Literacy