Kansen in het onderwijs

Helga De Valk, Maurice Crul

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

Onderwijs is enerzijds een belangrijk onderdeel in het leven van jongeren, anderzijds is onderwijs een bepalende factor voor het verdere leven. Onderwijs schept de mogelijkheden maar kan tegelijkertijd ook beperkingen opwerpen voor het vervolgen van verdere studie of werk. In veel onderzoek wordt echter uitsluitend gekeken naar de onderwijsuitkomsten van jongeren. De TIES survey geeft de unieke mogelijkheid om de gehele schoolloopbaan van de jongere te bestuderen. De Turkse en Marokkaanse tweede generatie en de autochtone jongeren in het survey gaven informatie over de gehele schoolperiode vanaf het begin van hun school carrière tot het moment dat zij het onderwijs verlaten. Deze laten zien waar het Nederlandse onderwijssysteem kansen biedt en beperkingen oplegt.
Original languageDutch
Pages (from-to)2-4
Number of pages3
JournalDemos
Volume24
Issue number8
Publication statusPublished - 5 Nov 2008

Keywords

  • second generation

Cite this