La mamma versus globalisering. Teenagers' reaction to the use of Italian and English in procudt advertisements

Eline Zenner, Laura Rosseel

Research output: Contribution to specialist/vulgarizing publicationArticleVulgarizing

41 Downloads (Pure)

Abstract

Taal is een krachtig middel waarmee copywriters en marketeers kleur geven aan een tekst, boodschappen aanzetten, emoties oproepen. Een chatbot die je met hoi begroet, dicht je andere kenmerken toe dan een chatbot die goedenavond zegt. Je zal een barbecue aantrekkelijker vinden als je de voordelen ervan in drie bullets ziet opgesomd dan wanneer je een hele waslijst aan technische specificaties krijgt. Een bedrijf dat met een zekere sérieux wil communiceren zal eerder passieve dan actieve constructies hanteren. Een overzicht van manieren om als copywriter je lezer aan boord te houden, vind je in handboeken als Schrijf ze onder tafel van Bavo Van Landeghem. Wij lichten er vandaag liever een specifiek geval uit: de inzet van vreemde talen in productadvertenties, en meer specifiek hoe tieners daarop reageren.
Translated title of the contributionLa mamma versus globalisering. Teenagers' reaction to the use of Italian and English in procudt advertisements
Original languageDutch
Pages32
Number of pages34
Volume127
No.1
Specialist publicationNeerlandia/Nederlands van Nu
Publication statusPublished - 2023

Keywords

  • sociale meaning
  • language and advertising
  • language contact
  • developmental sociolinguistics
  • English
  • Dutch

Cite this