Abstract
Dit onderzoek kadert in het ‘Adult Learners Online (ALO)’ project dat streeft naar de kwaliteitsverbetering van online en blended leren (OBL) in formeel volwassenenonderwijs. Kwaliteitsverbetering vanuit het perspectief van de cursist is de algemene focus van deze studie. Twee belangrijke karakteristieken van blended leren, namelijk flexibiliteit en autonomie, leiden tot het kernthema van dit onderzoek, namelijk motivatie(-regulatie) van cursisten. Doorheen een reeks van substudies wordt beoogd de rol van motivatie(-regulatie) in blended leren te bestuderen. Deze studie willen zowel de praktijk als de wetenschap van dienst zijn door inzichten te bieden in hoe het blended leren in het volwassenenonderwijs kan aangepast worden aan de noden van de individuen.
Original language | Dutch |
---|---|
Publication status | Unpublished - 2015 |
Event | ORD 2015, Onderwijs Research Dagen, ‘Verleidend onderwijsonderzoek: de sleutel naar succes’ - Universiteit Leiden, Leiden, Belgium Duration: 17 Jun 2015 → 19 Jun 2015 |
Conference
Conference | ORD 2015, Onderwijs Research Dagen, ‘Verleidend onderwijsonderzoek: de sleutel naar succes’ |
---|---|
Country/Territory | Belgium |
City | Leiden |
Period | 17/06/15 → 19/06/15 |