Prikkel de zintuigen en creëer de ultieme klantbeleving

Katelijn Quartier, Wim Janssens, Ann Petermans, Kim Willems

Research output: Contribution to specialist/vulgarizing publicationArticleVulgarizing

Abstract

De meeste consumentenaankopen gebeuren nog steeds in een winkel. Zelfs in tijden van digitalisering blijft die winkel een ideaal communicatiemiddel om de klant aan jouw merk te binden. Enkel inzetten op product- en prijsdifferentiatie volstaat niet langer. Wie succesvol wil zijn, investeert ook het best in klantenbeleving. Want beleving maakt nieuwsgierig.

Ze inspireert, verwondert en raakt de emoties van de consument. En die emoties leiden vaak tot een aankoop. De juiste inrichting, een passend achtergrondmuziekje en een prettige geur kunnen bepalend zijn voor het succes van de moderne retailer. Maar retailers en designers spreken vaak een andere taal. In de opleiding Advanced Retail Design slaat de UHasselt de brug tussen beide expertisedomeinen. En hun academische onderzoeksresultaten? Die toetsen ze in het werkveld af.
Original languageDutch
Pages40-43
Number of pages3
No.Juni 2013
Specialist publicationUHasselt Magazine
Publication statusPublished - 1 Jun 2013

Keywords

  • customer experience
  • retail design

Cite this