Abstract
Het artikel beschrijft de basisprincipes in het Verdrag inzake
de Rechten van Personen met een Handicap (hierna: VRPH)
in het onderwijs en de verplichtingen die daaruit voortvloei-
en voor de verdragspartij. In deel 1 worden de (door)werking
en het toepassingsgebied beschreven. Delen 2, 3 en 4 staan
stil bij respectievelijk de rechten, de algemene beginselen in
het VRPH en het recht op inclusief onderwijs. Het laatste
deel (deel 5) bespreekt het toezicht op de naleving van het
VRPH.
de Rechten van Personen met een Handicap (hierna: VRPH)
in het onderwijs en de verplichtingen die daaruit voortvloei-
en voor de verdragspartij. In deel 1 worden de (door)werking
en het toepassingsgebied beschreven. Delen 2, 3 en 4 staan
stil bij respectievelijk de rechten, de algemene beginselen in
het VRPH en het recht op inclusief onderwijs. Het laatste
deel (deel 5) bespreekt het toezicht op de naleving van het
VRPH.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 184-196 |
Journal | Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid |
Volume | 2 |
Publication status | Published - 2013 |
Keywords
- education