Abstract
Sinds de start van de Engelse Premier League in 1992 hebben verschillende internationale bedrijven een van de iconische voetbalshirts gesponsord. Wat kunnen we leren van de patronen die zich in dertig jaar sponsoring hebben afgetekend? Is het waar dat er periodes zijn waarin bepaalde industrieën dominant zijn als sponsor en
klopt het dat dit een aantal jaar later volledig veranderd kan zijn? Is de globalisering van deze toonaangevende voetbalcompetitie echt zichtbaar als we kijken naar de oorsprong van deze shirtsponsors, of is dit een misvatting? En staat er een nieuwe branche klaar om het stokje van de gokbedrijven over te nemen?
klopt het dat dit een aantal jaar later volledig veranderd kan zijn? Is de globalisering van deze toonaangevende voetbalcompetitie echt zichtbaar als we kijken naar de oorsprong van deze shirtsponsors, of is dit een misvatting? En staat er een nieuwe branche klaar om het stokje van de gokbedrijven over te nemen?
Original language | English |
---|---|
Pages | 22-23 |
Number of pages | 2 |
Volume | 16 |
No. | 4 |
Specialist publication | Sport & Strategie |
Publication status | Published - Sep 2022 |