To blend ot not to blend: (hoger) onderwijs in de 21ste eeuw

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

70 Downloads (Pure)

Abstract

De 21ste eeuw noopt hogescholen en universiteiten tot een herijking van hun pedagogisch project. Die noodzaak bestond al voor de COVID-19-crisis, maar wordt er nu wel door aangescherpt. Te vaak wordt elke hervorming of modernisering van het hoger onderwijs gelijkgesteld aan de invoering van nieuwe digitale technologieën. Critici stellen zich daar terecht vragen bij. In deze bijdrage schetsen we hoe we aan de Vrije Universiteit Brussel de herijking van ons pedagogisch project zien. Via een analogie met de muziek geven we aan dat, wat ons betreft, ons onderwijs “blended” zal zijn, meer interdisciplinair en meer coachend, en ook nieuwe cross-overs zal zoeken. Bovendien kiezen we resoluut voor een inbedding in de Brusselse grootstedelijke context.
Original languageDutch
Pages (from-to)20-25
Number of pages6
JournalTijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid
Volume2020-21
Issue number1-2
Publication statusPublished - 2021

Cite this