Projects per year
Abstract
De 21ste eeuw noopt hogescholen en universiteiten tot een herijking van hun pedagogisch project. Die noodzaak bestond al voor de COVID-19-crisis, maar wordt er nu wel door aangescherpt. Te vaak wordt elke hervorming of modernisering van het hoger onderwijs gelijkgesteld aan de invoering van nieuwe digitale technologieën. Critici stellen zich daar terecht vragen bij. In deze bijdrage schetsen we hoe we aan de Vrije Universiteit Brussel de herijking van ons pedagogisch project zien. Via een analogie met de muziek geven we aan dat, wat ons betreft, ons onderwijs “blended” zal zijn, meer interdisciplinair en meer coachend, en ook nieuwe cross-overs zal zoeken. Bovendien kiezen we resoluut voor een inbedding in de Brusselse grootstedelijke context.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 20-25 |
Number of pages | 6 |
Journal | Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid |
Volume | 2020-21 |
Issue number | 1-2 |
Publication status | Published - 2021 |
Projects
- 1 Active
-
SRP8: Strategic Research Programme: High-Energy Physics at the VUB
D'Hondt, J., Van Eijndhoven, N., Craps, B. & Buitink, S.
1/11/12 → 31/10/24
Project: Fundamental