Projecten per jaar
Organisatieprofiel
Organisation profile
Het EU-China Higher Education Research Center (ECHE) is opgericht als onderzoekscentrum en platform in de Vrije Universiteit Brussel om onderzoek en samenwerking te faciliteren op het gebied van hoger onderwijs tussen Europese, Chinese en andere internationale instellingen voor hoger onderwijs. De missie van het ECHE is het uitvoeren van onderzoek op het gebied van hoger onderwijs; het faciliteren van onderzoekssamenwerking tussen Europese en Chinese instellingen voor hoger onderwijs en daarbuiten; en het bevorderen van wederzijds begrip over onderwijssystemen, onderwijsinnovaties, beleid, bestuur, academisch leiderschap, nieuwe technologieën, praktijken en culturele kwesties met betrekking tot hoger onderwijs en andere gebieden van training en onderwijs in de context van de EU, China en daarbuiten.
Het EU-China Higher Education Research Center telt zowel VUB-leden als leden van andere HEI-partners. Momenteel heeft het ECHE meer dan 30 externe onderzoeksleden.
https://eche.research.vub.be/
Vingerafdruk
Samenwerkingen en hoofdonderzoeksgebieden uit de afgelopen vijf jaar
Profielen
-
Aysun Caliskan
- Vrije Universiteit Brussel
- Informatica en Toegepaste Informatica - postdoctoral researcher
- Educatiewetenschappen - Unpaid employee
- EU-China Higher Education Research Center (ECHE)
Persoon: Onderzoeker
-
Zhao Cheng
- Vrije Universiteit Brussel
- Educatiewetenschappen - Unpaid employee, postdoctoral researcher, Niet gedefinieerd
- EU-China Higher Education Research Center (ECHE)
Persoon: Onderzoeker, Doctorandus
-
Ngoc Bich Khuyen Dinh
- Vrije Universiteit Brussel
- Educatiewetenschappen - Unpaid employee, Niet gedefinieerd
- EU-China Higher Education Research Center (ECHE)
Persoon: Onderzoeker, Doctorandus
-
Muzaffar Kurbonov
- Vrije Universiteit Brussel
- EU-China Higher Education Research Center (ECHE)
- Educatiewetenschappen - Unpaid employee
- Faculteit Psychologie en Educatieve wetenschappen
Persoon: Onderzoeker, Doctoraat
-
EUPOM164: Erasmus+ KeyAction2: Dekolonisatie van curricula op middelbare scholen
1/12/24 → 31/08/27
Project: Toegepast
-
AIIFUND124: LEAD Academic Network Young Academic and Digital Academic Leadership Development
1/10/24 → 30/09/29
Project: Fundamenteel
-
OZR4336: Data-geïnformeerde onderwijspraktijk: het combineren van multimodale gegevensbronnen tot bruikbare inzichten.
1/09/24 → 31/08/28
Project: Fundamenteel
-
EUPOM152: Erasmus+ Key Action2: Hervorming van het bestuur van PhD-programma's aan Palestijnse instellingen voor hoger onderwijs
Zhu, C., Danckaert, J., François, K. & Zomlot, Z.
1/04/24 → 31/03/27
Project: Fundamenteel
-
BASGO5: OZR Basisfinanciering voor Grote Onderzoeksgroepen - BILD
1/01/24 → 31/12/29
Project: Fundamenteel
Onderzoeksoutput
-
Academics’ Leadership Styles and Their Motivation to Participate in a Leadership Training Program in the Digital Era
Cheng, Z. & Zhu, C., 17 mrt 2025, In: Education Sciences. 15, 3, 13 blz.Onderzoeksoutput: Article › peer review
Open Access -
L2 Chinese learning motivation and learning strategies: A study about L2 Chinese learners among European universities
Cheng, Z., Zheng, M., Yan, Y. & Zhu, C., feb 2025, In: Journal of Second Language Studies. https://doi.org/10.1075/jsls.00043.che.Onderzoeksoutput: Article › peer review
-
The relationship between Community Sport and Social Cohesion in Flanders
Schaillée, H. & Theeboom, M., 24 jan 2025, Sport for social inclusion. 1 redactie London and New York: Routledge, Vol. 1. blz. 76-92 16 blz.Onderzoeksoutput: Chapter › Research › peer review
-
Uncovering the Factors Affecting the Engagement of and Changes in Participants in a Blended Academic Leadership Development Program
Li, X., Cheng, Z. & Zhu, C., jan 2025, In: Education Sciences. 15, 2, blz. 1-23 23 blz., 147.Onderzoeksoutput: Article › peer review
Open Access -
Unveiling Synergies Among University Partners in Developing a Dairy App in Uganda: An In-Depth Exploration of the Design Thinking Process from Ideation to Prototyping and Testing
Nanyanzi, A. S., Audenhove, L. V., Kintu, J. M., Kaahwa, M., Pauw, I. D. & Zhu, C., 5 mrt 2025, In: Journal of Community Engagement and Scholarship. 17, 1, blz. 1-17 17 blz., 10.54656/jces.v17i1.590.Onderzoeksoutput: Article › peer review
Open Access
Activiteiten
-
VUB-BNU Winter Classes on European Education and Cultures
Chang Zhu (Organiser)
11 jan 2025 → 26 jan 2025Activiteit: Participating in or organizing a public lecture/debate
-
Workshop on Qualitative Data Analysis by MAXQDA
Zhao Cheng (Speaker)
20 jan 2025Activiteit: Talk or presentation at a workshop/seminar
-
Building Research Capacity and Engagement for VUB Postdocs in VLIR-UOS Collaboration (VUB SGP Project)
Chang Zhu (Member of programme committee) & Zhao Cheng (Member of programme committee)
25 feb 2025 → 31 aug 2025Activiteit: Participating in or organizing an event at an external academic organisation
-
Kick-off Meeting for the VUB SGP Project "Building Research Capacity and Engagement for VUB Postdocs in VLIR-UOS Collaboration"
Chang Zhu (Chair) & Zhao Cheng (Organiser)
25 feb 2025Activiteit: Participating in or organizing an event at an external academic organisation
-
Faculty Staff Mobility
Zhao Cheng (Visitor)
16 jan 2025 → 23 jan 2025Activiteit: Participating in or organizing an event at an external academic organisation