Projecten per jaar
Organisatieprofiel
Organisation profile
De sterke punten van deze afdeling hebben betrekking op de volgende onderwerpen: 1. Onderzoek naar meertaligheid en tweetaligheid: een sterk team van internationaal bekende mensen werkt al een aantal jaren op dit gebied. 2. Nederlands in de 19e eeuw: Dit originele onderzoek is tegelijkertijd innovatief en belangrijk. Het biedt nieuwe inzichten in de ontwikkeling van de geschreven taal. 3. Theateronderzoek: Binnen de afdeling heeft de studie van Modern Dutch Theater een sterke traditie. 4. Nederlandse literatuur: De studie van moderne Nederlandse literatuur, proza en poëzie is al jaren uitgevoerd. Het vervolgt de traditie begonnen met Jean Weisgerber. 5. Nederlandse grammatica: De studie van grammatica wordt vanuit sociaal-pragmatisch oogpunt uitgevoerd met een sterke niet-traditionele theoretische aanpak die afwijkt van de Chomskyan. 6. Duitse Literatuur: Deze studie richt zich op de moderne Duitse literatuur en behandelt onderwerpen zoals genderstudies (vrouwelijke auteurs), jeugdliteratuur en het bewerken van correspondenties van literaire figuren.
Vingerafdruk
-
CONO210: Woord en beeld: literaire werken en de beeldende kunsten. Brussel-11 mei 2007
Vervaeck, B.
5/02/07 → …
Project: Fundamenteel
-
-
-
-
Behavioral syndromes in mild cognitive impairment and Alzheimer’s disease
Van Der Mussele, S., Marien, P., Saerens, J., Somers, N., Goeman, J., De Deyn, P. & Engelborghs, S., 2014, In: Journal of Alzheimer's Disease. 38, 2, blz. 319-329 11 blz.Onderzoeksoutput: Article › peer review
-
Wat CLIL de taalleerder te bieden heeft. Didactische, cognitieve en neurowetenschappelijke aspecten van CLIL-onderwijs
Van De Craen, P., 13 dec 2013, Out of the Box: Über den Wert des Grenzwertigen. Besamusca, E., Hermenn, C. & Vogl, U. (redactie). Wien: Praesens Verlag, blz. 137-162 25 blz.Onderzoeksoutput: Chapter › Research
-
GRAMMAR DISRUPTION IN A PATIENT WITH NEURO-SWEET SYNDROME
Marien, P., Tops, W., Crols, R., Jonkers, R., De Deyn, P. & Verhoeven, J., 1 jan 2012, In: Neurocase. 18, blz. 235-247 13 blz.Onderzoeksoutput: Article › peer review
-
What Content and Language Integrated Learning Has Taught Language Pedagogy and How to Explain It
Van De Craen, P., Mondt, K. & Surmont, J., 1 jul 2012, Quality Interfaces. Examining Evidence and Exploring Solutions in CLIL. Marsh, D. & Meyer, O. (redactie). Eichstaett Academic Press, blz. 26-37 12 blz. (Eichstätter Schriftenreihe Kontinuum des Lernens; vol. 4).Onderzoeksoutput: Chapter › Research › peer review
-
Does chunking accelerate chunk-uptake?
Stengers, H., Boers, F., Housen, A. & Eyckmans, J., 2010, Fostering Language Teaching Efficiency through Cognitive Linguistics. Knop, S. D., Boers, F. & Ryker, T. D. (redactie). Berlin/New York: Mouton de Gruyter, blz. 99-117 19 blz. (Fostering Language Teaching Efficiency through Cognitive Linguistics).Onderzoeksoutput: Chapter › Research › peer review
Activiteiten
-
Elfriede Jelinek – Stücke für oder gegen das Theater? (Tijdschrift)
Heidy Margrit Muller (Editor)
10 jul 2008Activiteit: Editorial activity
-
Elfriede Jelinek – Stücke für oder gegen das Theater? (Tijdschrift)
Inge Arteel (Editor)
10 jul 2008Activiteit: Editorial activity
-
El cine europeo: señas de identidad
Ronald Geerts (Keynote speaker)
10 jul 2006 → 14 jul 2006Activiteit: Talk or presentation at a workshop/seminar
-
National general secretary of the August Vermeylenfonds (2006-2011)
Wim Vandenbussche (Member)
2006 → 2011Activiteit: Consultancy
-