Projecten per jaar
- 31 resultaten
Zoekresultaten
-
Actief
CONI828: Research on Foreign Language Learner and Teacher Emotions in Applied Linguistics (inschrijvingen conferentie)
13/02/25 → 31/12/26
Project: Fundamenteel
-
OZRIFTM13: Investigating the impact of implicit and explicit instruction on phonological acquisition in a second language.
Housen, A. & Gonçalves Valada da Silva, F. M.
1/10/22 → 30/09/26
Project: Fundamenteel
-
SRP88: SRP-Groeifinanciering: Meertalige taalcontrole
Declerck, M., Struys, E. & Housen, A.
1/10/22 → 30/09/27
Project: Fundamenteel
-
Afgelopen
-
OZR3356: Bilateral cooperation within the framework of a joint doctoral project: benchfee for joint PhD VUB - UCL VANDEWEERD NATHAN
8/01/19 → 7/01/22
Project: Fundamenteel
-
OZR3357: Bilateral cooperation within the framework of a joint doctoral project: benchfee for joint PhD VUB - UCL RACHEL RUBIN
4/06/18 → 3/06/22
Project: Fundamenteel
-
FWOAL828: Lexico-grammaticale complexiteit: een ontbrekende concept in het tweedetaalonderzoek
1/01/17 → 31/12/20
Project: Fundamenteel
-
OZR2801: OZR2801: Cognitive dimensions of complexity and instruction in second language acquisition
1/10/15 → 30/09/16
Project: Fundamenteel
-
FWOTM680: Ervaringsgedreven verschillen in de neurale representatie van woordbetekenis: de impact van lichamelijke en persoonlijke ervaring op actie-werkwoord semantiek.
Housen, A. & Gijssels, T.
1/10/13 → 30/09/17
Project: Fundamenteel
-
FWOAL629: De ontwikkeling van zinsverbinding en complexe zinnen in de tweedetaalverwerving van het Nederlands en het Frans.
1/01/12 → 31/12/15
Project: Fundamenteel
-
FWOTM595: Verwervingsstadia en mechanismen in de ontwikkeling van receptieve grammaticakennis in een tweede taal
1/10/11 → 30/09/15
Project: Fundamenteel
-
FWOKN218: Woorden in het vizier - Een psycholinguïstische studie van noticing in de verwerving van woordenschat in een vreemde taal.
1/01/10 → 31/12/10
Project: Fundamenteel
-
EULLP4: Comenius project ELIAS (Early Language and Intercultural Acquisition Studies)
1/10/08 → 30/09/10
Project: Fundamenteel
-
OZR1563: Psychologische, sociale en linguïstische complexiteit bij de verwerving en de productie van een T2.
1/10/07 → 30/09/08
Project: Fundamenteel
-
GOA52: ACQUILANG. The development of proficiency in a second language: the role of language status and learning context.
1/01/07 → 31/12/11
Project: Fundamenteel
-
OZR1361: De mogelijkheden en beperkingen van megacorpora voor vergelijkend collocatieonderzoek.
1/01/07 → 31/12/08
Project: Fundamenteel
-
OZR1360: De interne structuur en longitudinale ontwikkeling van taalvaardigheid in een eerste en tweede taal: een statistische analyse.
1/01/07 → 31/12/07
Project: Fundamenteel
-
BOAB1: Een verfijning van de Limited-Processing-Capacity theorie in tweede- en vreemdetaalverwerving: (h)erkenning van variabelen.
Housen, A., Godfroid, A. & Boers, F.
1/10/06 → 30/09/10
Project: Fundamenteel
-
OZR1245: Het Idioomprincipe gewikt en gewogen: een oefening in toegepaste vergelijkende taalkunde.
Boers, F., Stengers, H. & Housen, A.
1/01/06 → 31/12/09
Project: Fundamenteel
-
OZR910: De invloed van sociolinguïstische context op de verwerving van een vreemde/tweede taal, taalleermotivatie en taalattitudes
1/01/04 → 31/12/05
Project: Fundamenteel
-
GOA25: Language use in a multilingual urban environment
Witte, E., Housen, A. & Janssens, R.
1/01/03 → 31/12/07
Project: Fundamenteel
-
FWOAL255: Linguïstische complexiteit, accuraatheid en vlotheid in de verwerving en productie van een tweede taal.
1/01/03 → 31/12/06
Project: Fundamenteel
-
OZR661: Crosslinguïstische invloed, complexiteit, een instructionele input in de tweede-taalverwerving van grammaticale structuren.
1/01/02 → 31/12/03
Project: Fundamenteel
-
FWOAL117: Linguistische en psycholinguïstische determinanten van de doeltreffendheid van expliciete instructie in tweede-taalverwerving.
1/01/99 → 31/12/02
Project: Fundamenteel
-
1971111220: Evaluatie en begeleiding van tweetalig onderwijs in het lager onderwijs in Brussel, Wallonie en Vlaanderen.
Van de Craen, P., Baetens Beardsmore, H. & Housen, A.
1/01/97 → 31/12/97
Project: Fundamenteel
-
-
OZR77: De taalkundige en cognitieve ontwikkeling van kinderen in tweetalig basisonderwijs.
Van de Craen, P., Housen, A. & Baetens Beardsmore, H.
1/01/97 → 31/12/01
Project: Toegepast