Projecten per jaar
Vingerafdruk
- 1 Soortgelijke profielen
-
OZRSAB15: Superviseren van Gender Empowerement door politiek in de klas
1/10/23 → 30/06/24
Project: Fundamenteel
-
FWOSAB11: Wetenschapelijke opdracht: Sabbatical periode van 01.10.2023 tot en met 30.06.2023 (9 maanden)
1/10/23 → 30/06/24
Project: Fundamenteel
-
OZR4084: G-EPIC: Gender Empowerment door middel van politiek in klaslokalen (EU BONUS OZR)
1/02/23 → 31/01/26
Project: Fundamenteel
-
EUAR115: REDIRECT: De REpresentative DIsconnect: diagnose en strategieën voor RECTificatie
Severs, E., Kavadias, D. & Meyvaert, K.
1/02/23 → 31/01/27
Project: Toegepast
-
EUAR118: G-EPIC: Gender Empowerment door middel van politiek in klaslokalen
1/02/23 → 31/01/26
Project: Toegepast
-
Being “Both”: Identifications of Second and Third Generation Brussels Muslim Youths towards the Country of Origin and the Country of Residence
Torrekens, C., Kavadias, D. & Bensaid, N., jun 2023, In: Social Sciences. 12, 6, 350.Onderzoeksoutput: Article › peer review
Open AccessBestand25 Downloads (Pure) -
Controversies in Heterogeneous Classrooms, Adolescents’ Experiences of Social Cohesion in Brussels and Its Schools
Mansoury, E., Saeys, M. & Kavadias, D., 2023, In: Youth. 3, 2, blz. 640-653 14 blz.Onderzoeksoutput: Article › peer review
Open AccessBestand11 Downloads (Pure) -
Être jeunes, musulmans et bruxellois: identités, croyances religieuses et pratiques d’une catégorie ostracisée par le débat public
Torrekens, C., Bensaid, N. & Kavadias, D., mrt 2023, In: Cultures et Conflits. 127:128, blz. 81-100 20 blz.Onderzoeksoutput: Article › peer review
Open Access -
Het lerarentekort kritisch bekeken vanuit internationaal vergelijkend perspectief
Spruyt, B., Van Droogenbroeck, F., Siongers, J. & Kavadias, D., 6 jan 2023, In: Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid. 2022-2023, september-oktober, blz. 19-27 9 blz.Onderzoeksoutput: Article › peer review
Open AccessBestand874 Downloads (Pure) -
Controverse doorbreken in de klas
Goregen, M. S., Van Raemdonck, V., Van Cappel, G. & Kavadias, D., 2022, Zinnekes zijn DeBest: Diversiteit aan het werk bij Brusselse jongeren van vandaag. Kavadias, D., Spruyt, B., Engels, N. & Van Cappel, G. (redactie). Brussel: ASP / VUBPRESS, blz. 123-154 31 blz.Onderzoeksoutput: Chapter
-
An 'Open Classroom Climate' as a Condition for Effective Citizenship Education.
Margaux Pyls (Speaker), Dimokritos Kavadias (Contributor), Free De Backer (Contributor), Jerich Faddar (Contributor) & Koen Lombaerts (Contributor)
8 jun 2023Activiteit: Talk or presentation at a conference
-
State of the Federation 2022 – Brussels 22 December 2022
Didier Caluwaerts (Chair), Silvia Erzeel (Chair), Benjamin Blanckaert (Chair), Karen Celis (Chair), Dimokritos Kavadias (Chair), Dave Sinardet (Chair) & Anne Van Bavel (Chair)
2022Activiteit: Participation in conference
-
The margins of citizenship education in systems with a “broken ladder
Nohemi Jocabeth Echeverria Vicente (Speaker), Kenneth Hemmerechts (Speaker) & Dimokritos Kavadias (Speaker)
7 jun 2018 → 8 jun 2018Activiteit: Talk or presentation at a conference
-
The Order of Human Interdependencies: Simulating Elias’ One-Level Multi-Person Models
Kenneth Hemmerechts (Speaker), Nohemi Jocabeth Echeverria Vicente (Speaker) & Dimokritos Kavadias (Speaker)
19 jul 2018Activiteit: Talk or presentation at a conference
Knipsels
-
‘Allochtone jongeren hebben even betrokken ouders als hun autochtone leeftijdsgenoten’
Els Consuegra, Dimokritos Kavadias, Kenneth Hemmerechts & Nadine Engels
7/03/17
1 item van Media-aandacht
Pers / media: !!Expert Comment
-
-
-
-
Scriptie
-
Een 'open klasklimaat' als conditie tot effectieve burgerschapseducatie. Een kwalitatieve studie vanuit het perspectief van leerkrachten in de derde graad basisonderwijs in Vlaanderen anno 2021.
Auteur: Pyls, M. & Kavadias, D., 2021Scriptie/Masterproef: Master's Thesis
Bestand -
Examining the Levels of Descriptive Representation of the Indigenous Peoples in Canada and the United States.
Auteur: Gantois, S., Kavadias, D., Severs, E. & Woodward, A., sep 2014Scriptie/Masterproef: Master's Thesis