Projecten per jaar
Vingerafdruk
- 1 Soortgelijke profielen
Netwerk
-
VLOV136: COLIBRU: Collectief onderzoekend schoolleiderschap in en rond Brussel
Engels, N., Consuegra, E. & Willegems, V.
1/09/21 → 30/06/23
Project: Fundamenteel
-
VLOV115: Erkenning en betoelaging als steunpunt voor het thema “Ontwikkeling van gestandaardiseerde, genormeerde en gevalideerde net- en koepeloverschrijdende toetsen in Vlaanderen”
Kavadias, D., Dooms, A., De Beule, J., Caenepeel, S., Consuegra, E. & Barbé, K.
1/01/21 → 31/12/25
Project: Fundamenteel
-
VLOV84: iSTEM inkleuren, een interassociatie-cel om scholen te ondersteunen in STEM-didactiek.
Tondeur, J., Consuegra, E. & Stiers, I.
15/12/18 → 14/12/23
Project: Fundamenteel
-
DOZ112: Inclusief onderwijs aan de VUB
Onderwijs en Studentenzaken, V., Consuegra, E., Sonck, G. & De Cock, V.
1/04/22 → 31/03/23
Project: Fundamenteel
Onderzoeksoutput
-
First-Generation College Students’ Motives to Start University Education: An Investment in Self- Development, One’s Economic Prospects or to Become a Role Model?
Keppens, G. A., Boone, S., Consuegra, E., Laurijssen, I., Spruyt, B. & Van Droogenbroeck, F., apr 2023, In: Young. 31, 2, blz. 142-160 19 blz.Onderzoeksoutput: Article › peer review
Bestand26 Downloads (Pure) -
Leraren opleiden voor culturele diversiteit: Hoe de theoriepraktijkkloof te dichten in de lerarenopleidingen in Brussel
Van Peteghem, H. & Consuegra, E., 16 mrt 2023, (Unpublished).Onderzoeksoutput: Unpublished paper
-
How does instructional leadership influence opportunity to learn in mathematics? A comparative study of pathways for grade 4 students in the U.S. and Belgium
Urick, A. M., Ford, T. G., Wilson, A. S. P. & Consuegra, E., sep 2022, In: Research in comparative and international education. 17, 3, blz. 372-398 27 blz.Onderzoeksoutput: Article › peer review
1 Citaat (Scopus) -
Aandacht voor culturele diversiteit in de (leraren)opleiding
Van Peteghem, H. & Consuegra, E., 2021, Diversiteit in het hoger onderwijs: van theoretisch kader naar praktijkgerichte verandering. Brussel: ASP, blz. 129-145 16 blz.Onderzoeksoutput: Chapter › Research › peer review
-
Creating inclusive classrooms in primary and secondary schools: From noticing to differentiated practices.
Gheyssens, E., Consuegra, E., Engels, N. & Struyven, K., apr 2021, In: Teaching and Teacher Education. 100, 103210.Onderzoeksoutput: Article › peer review
Open Access3 Citaten (Scopus)
Activiteiten
-
How data literate is my school team? Desiging an instrument to measure data literacy
Ariadne Warmoes (Speaker), Iris Decabooter (Contributor), Roos Van Gasse (Contributor), Katrien Struyven (Contributor) & Els Consuegra (Contributor)
22 aug 2023 → 26 aug 2023Activiteit: Talk or presentation at a conference
-
The role of a data coach in supporting data use in school teams: voices of experts and practitioners
Iris Decabooter (Speaker), Ariadne Warmoes (Contributor), Roos Van Gasse (Contributor), Els Consuegra (Contributor) & Katrien Struyven (Contributor)
22 aug 2023 → 26 aug 2023Activiteit: Talk or presentation at a conference
-
In Conversation with Experts: How Data Coaches and Learning Networks Can Support Educators’ Data Use
Ariadne Warmoes (Speaker), Iris Decabooter (Speaker), Roos Van Gasse (Contributor), Katrien Struyven (Contributor) & Els Consuegra (Contributor)
16 apr 2023Activiteit: Talk or presentation at a conference
-
VELOV/VELON Congres
Heline Van Peteghem (Speaker) & Els Consuegra (Contributor)
17 mrt 2022 → 18 mrt 2022Activiteit: Talk or presentation at a conference
-
Assessing the effectiveness of different types of learning networks to stimulate data use
Ariadne Warmoes (Speaker), Iris Decabooter (Contributor), Roos Van Gasse (Contributor), Katrien Struyven (Contributor) & Els Consuegra (Contributor)
10 jan 2022Activiteit: Talk or presentation at a conference
Knipsels
-
Hellhole Brussel? Het kan ook anders
Els Consuegra & Sebastiano Cincinnato
31/05/17
1 item van Media-aandacht
Pers / media: !!Expert Comment
-
De financiering van universiteiten ondermijnt hun democratisering
Els Consuegra & Sebastiano Cincinnato
5/05/17
1 item van Media-aandacht
Pers / media: !!Expert Comment
-
‘Allochtone jongeren hebben even betrokken ouders als hun autochtone leeftijdsgenoten’
Els Consuegra, Dimokritos Kavadias, Kenneth Hemmerechts & Nadine Engels
7/03/17
1 item van Media-aandacht
Pers / media: !!Expert Comment
-
Resultaten PISA: 'Wanneer komt er onderzoek dat een reële impact heeft op de onderwijspraktijk?'
9/12/16
1 item van Media-aandacht
Pers / media: !!Expert Comment
-
Scriptie
-
Een interactieve digitale spel- en leeromgeving ter ondersteuning bij jongeren met schoolmoeheid: Een methode voor de preventie van vroegtijdijg schoolverlaten in het secundair onderwijs in Brussel
Auteur: Picone, M., Muls, J., De Backer, F. & Consuegra, E., 2019Begeleider: Muls, J. (Promotor) & De Backer, F. (Promotor)
Scriptie/Masterproef: Master's Thesis
-
Een opleidingsdidactische aanpak voor onderzoekend handelen in de lerarenopleiding.: ONGOING PHD
Auteur: Willegems, V. & Consuegra, E., 2018Begeleider: Engels, N. (Promotor) & Struyven, K. (Co-promotor)
Scriptie/Masterproef: Doctoral Thesis
-
Gendered teacher-student classroom interactions in secondary education: perception, reality and professionalism
Auteur: Consuegra, E., 24 sep 2015Begeleider: Engels, N. (Promotor), Lombaerts, K. (Promotor), Coene, G. (Jury), Struyven, K. (Jury), Agirdag, O. (Externe persoon) (Jury), Kavadias, D. (Jury), Seidel, T. (Externe persoon) (Jury) & Vantilborgh, T. (Jury)
Scriptie/Masterproef: Doctoral Thesis
-
Persistence in Higher Education: A longitudinal, intersectional and positive approach to study success
Auteur: Cincinnato, S., Engels, N. & Consuegra, E., 2017Begeleider: Nicaise, I. (Externe persoon) (Advisor), Lamote, C. (Externe persoon) (Advisor) & Jansen, E. (Externe persoon) (Advisor)
Scriptie/Masterproef: Doctoral Thesis
-
The Evolution of Heteronormativity in EFL Textbooks: A Content Analysis of the Representation of Gender and Sexuality in English as a Foreign language in Flanders from 2003 to 2017
Auteur: Bekers, E., Van Dyck, G. & Consuegra, E., 2019Scriptie/Masterproef: Master's Thesis