Projecten per jaar
Persoonlijk profiel
Expertise
Inge Placklé is a teacher educator at the Vrije Universiteit Brussel and PXL-University College in Belgium. She wrote her PhD- project on powerful learning environments in vocational education, with a focus on Project General Subjects. Her other research line is professional development of teacher educators. She is chair of the Association for Teacher Educators in Flanders (VELOV).
Vingerafdruk
- 1 Soortgelijke profielen
Netwerk
Projecten
- 3 Actief
-
OZR3864: Bilateral cooperation within the framework of a joint doctoral project: benchfee for joint PhD VUB - KU Leuven, VAN PETEGHEM Heline
13/10/21 → 12/10/25
Project: Fundamenteel
-
OZR3845: Bilateral cooperation within the framework of a joint doctoral project: benchfee for joint PhD VUB - KU Leuven, ARNOU Charlotte
10/09/21 → 9/09/25
Project: Fundamenteel
-
VLOV137: Effectieve leeromgevingen in de B-stroom van de eerste graad van het secundair onderwijs
1/05/21 → 30/04/24
Project: Fundamenteel
-
Improving student achievement through professional cultures of teaching in Flanders
Plackle, I., Könings, K., Jacquet, W., Libotton, A., Van Merriënboer, J. & Engels, N., jun 2022, In : European Journal of Education. 57, 2, blz. 325-341 17 blz.Onderzoeksoutput: Article
-
Krachtige leeromgevingen in het beroeps secundair onderwijs
Plackle, I., 9 sep 2020, Vakdidactiek PAV : Leren in samenhang. Placklé, I. & Vancauteren, C. (redactie). Leuven: Acco, blz. 35-42Onderzoeksoutput: Chapter
-
Onderwijs post-corona: Outside the box and into the city
Surmont, J., Vaesen, J., Plackle, I. & Tondeur, J., 3 jul 2020, Post viraal naar het nieuwe normaal: VUB-stemmen over de impact van corona op onze samenleving. Brengman, M. (redactie). ASP, blz. 165-176Onderzoeksoutput: Chapter
-
Onderwijs post-corona: Outside the box and into the city.
Surmont, J., Vaesen, J., Plackle, I. & Tondeur, J., 2020, Post Viraal naar een nieuw Normaal. Brengman, M. (redactie). VUBPRESS, blz. 165-176Onderzoeksoutput: Chapter
-
ONTWERP VAN EEN KRACHTIGE LEEROMGEVING VOOR ERFGOEDEDUCATIE: Een interdisciplinaire good practice voor het beroepsonderwijs
Paul Janssenswillen & Wil Meeus, 19 mrt 2020, In : Tijdschrift voor Lerarenopleiders. 41, 1, blz. 17-26 10 blz.Onderzoeksoutput: Article
Activiteiten
-
School <3 Onderzoek
Heline Van Peteghem (Chair), Charlotte Arnou (Chair), Ingeborg Plackle (Supervisor), Machteld Vandecandelaere (Supervisor)29 apr 2022Activiteit: Participation in conference
-
Van concurrentie naar duurzame samenwerking tussen lerarenopleidingen
Ingeborg Plackle (Speaker)6 feb 2020Activiteit: Talk or presentation at a conference
-
Professionalisering uit de marge, naar de kern van het beroep van lerarenopleiders
Ingeborg Plackle (Speaker), Miranda TIMMERMANS (Speaker)17 mrt 2019 → 18 mrt 2019Activiteit: Talk or presentation at a conference
-
Reflection in Collaboration as heuristic for teacher educator development: an international case study
Paulien Meijer (Speaker), Bruno Oldeboom (Contributor), Frances Rust (Contributor), Helga Oolbekkink (Contributor), Ingeborg Plackle (Contributor)3 jul 2019Activiteit: Talk or presentation at a conference
-
Steunpunt Toetsonwikkeling en Peilingen (Externe Organisatie)
Ingeborg Placklé (Supervisor)2019 → …Activiteit: Membership of public/government advisory/policy group or panel
Knipsels
Scriptie
-
EEN VLAANDERENBREDE OPLEIDING TER ONDERSTEUNING VAN DE PROFESSIONELE ONTWIKKELING VAN DE LERARENOPLEIDER
Auteur: TERRYN, K. & Plackle, I., 2019Begeleider: Plackle, I. (Promotor)
Scriptie/masterproef: Master's Thesis
-
Hoe kan je design thinking inzetten om het klimaatengagement van jongeren te verhogen?
Auteur: Ryckebusch, M., 2021Begeleider: Kuppens, T. E. (Promotor) & Plackle, I. (Jury)
Scriptie/masterproef: Master's Thesis
-
Perceptie van onderwijsfactoren op de doorverwijzing van kansarme kinderen naar het buitengewoon onderwijs.
Auteur: Van Den Eede, L., Lombaerts, K. & Plackle, I., 2012Begeleider: Lombaerts, K. (Promotor) & Plackle, I. (Jury)
Scriptie/masterproef: Master's Thesis
-
Powerful Learning Environments in secondary Vocational Education
Auteur: Plackle, I., Libotton, A., Engels, N. & Könings, K., 2017Begeleider: Libotton, A. (Promotor), Engels, N. (Promotor) & Könings, K. (Externe persoon) (Promotor)
Scriptie/masterproef: Doctoral Thesis
-
Probleemgestuurd onderwijs: een uitnodiging tot constructief leren. Experimenteel onderzoek van een module pgo in de lerarenopleiding.
Auteur: Plackle, I. & Libotton, A., 2001Begeleider: Libotton, A. (Promotor)
Scriptie/masterproef: Master's Thesis