Projecten per jaar
Persoonlijk profiel
Expertise
German as a foreign language, second language acquisition, foreign language pedagogy, German linguistics
Vingerafdruk
- 1 Soortgelijke profielen
Samenwerkingen en hoofdonderzoeksgebieden uit de afgelopen vijf jaar
Projecten
- 13 Afgelopen
-
BRGE62: International Conference on Sociocultural Competence and Language Learning in Multiple Settings 2014 (18-19 september 2014)
18/03/14 → 18/10/14
Project: Fundamenteel
-
OZR2080: Interculturele competentie: de rol van modale partikels bij de verwerving van formeel en informeel taalgebruik in het Duits.
1/01/11 → 31/12/14
Project: Fundamenteel
-
VLO229: Taal tot de derde macht in de lerarenopleiding (ikv 'Brussels Expertisenetwerk (BEO))(2010-2011)
1/09/10 → 31/08/11
Project: Fundamenteel
-
Understanding cultural specificity of positive emotions in SLA: The antecedents of foreign language enjoyment and peace of mind in the Chinese context.
Zhou, L., Lochtman, K. & Xi, Y., 11 sep 2024, In: Studies in Second Language Learning and Teaching. 14, 4, blz. 791-813 22 blz.Onderzoeksoutput: Article › peer review
Bestand3 Downloads (Pure) -
Foreign language peace of mind: A positive emotion drawn from the Chinese EFL learning context.
Zhou, L., Dewaele, J-M., Lochtman, K. & Xi, Y., 1 sep 2023, In: Applied Linguistics Review. 14, 5, blz. 1385-1410 26 blz.Onderzoeksoutput: Article › peer review
Open AccessBestand19 Citaten (Scopus)9 Downloads (Pure) -
The mechanism for the positive effect of foreign language peace of mind in the Chinese EFL context: A moderated mediation model based on learners’ individual resources.
Lochtman, K., Zhou, L. & Xi, Y., 2023, In: Applied Linguistics Review. blz. onlineOnderzoeksoutput: Article › peer review
3 Citaten (Scopus)68 Downloads (Pure) -
Befähigung zur grenzenlosen Kommunikation: Ansätze – Methoden – Verfahren
Tinnefeld, T. (redactie) & Lochtman, K. (redactie), 2022, Saarbrücken: HTW Saar. 193 blz. (Saarbrücker Schriften zu Linguistik und Fremdsprachendidaktik, SSLF; vol. 13)Onderzoeksoutput: Book
Open Access -
Multilingual researcher education at the Vrije Universiteit Brussel: a case study
Lochtman, K., 2022, In: Fremdsprachen Lehren und Lernen. 51, 2, blz. 26-37 12 blz.Onderzoeksoutput: Article › peer review
Open AccessBestand1 Downloads (Pure)
Activiteiten
-
Brussels students’ attitudes towards participating in online language courses.
Katja Lochtman (Speaker)
21 okt 2021Activiteit: Talk or presentation at a conference
-
-
Wortschatzvermittlung durch Gestik im DaF-Unterricht.
Katja Lochtman (Speaker)
31 okt 2019Activiteit: Talk or presentation at a conference
-
Belgian CLIL teachers’ professional identity: the role of self-efficacy.
Katja Lochtman (Speaker) & Eva De Mesmaeker (Speaker)
26 nov 2018Activiteit: Talk or presentation at a conference
-
Verbeteren in het vreemdetaalonderwijs: Wat, wanneer, hoe en waarom?
Katja Lochtman (Speaker)
18 okt 2018Activiteit: Talk at a public lecture/debate
Knipsels
Scriptie
-
Die Soziolinguistische Kompetenz bei DaF-Lernenden - Die Rolle der Modalpartikeln.
Auteur: De Boe, S., 2012Scriptie/Masterproef: Master's Thesis