Een matheuristisch rittenplanningsalgoritme ter ondersteuning van een dynamisch, geïntegreerd mobiliteitssysteem

Projectdetails

!!Description

In een traditioneel mobiliteitsbeleid wordt het openbaar vervoer aangevuld met (privé) beldiensten,
het aanbieden van vraagafhankelijk vervoer van deur tot deur, afgestemd op de behoeften van mensen met mobiliteit
beperkingen. Omdat het niet efficiënt is om twee systemen te subsidiëren die onafhankelijk van elkaar werken
servicegebied implementeren veel overheden momenteel een innovatief vraaggestuurd
mobiliteitsbeleid. Privé-inbeldiensten worden steeds vaker ingeroepen om onrendabel publiek te vervangen
vervoer in landelijke gebieden. Dit is een kans voor aanbieders van inbelverbindingen om hun diensten uit te breiden naar
mensen zonder mobiliteitsbeperking, wier reis dan kan bestaan ​​uit een combinatie van bellen
diensten (in landelijke gebieden) en regulier openbaar vervoer (op (sub) stedelijke en interstedelijke assen).
Om de efficiëntie van hun activiteiten te garanderen, hebben aanbieders van inbelverbindingen een efficiënte dynamische routering nodig
algoritme dat het openbaar vervoer integreert in hun routeringsproces. Bijvoorbeeld de reisroutes
en overdrachtslocaties van gebruikers moeten in realtime worden bepaald, waarbij de routes en
schema's van de dial-a-ride-voertuigen op basis van de dynamische kenmerken van het systeem. Dit geeft
aanleiding geven tot een uitdagend routeringsprobleem waarin synchronisatie tussen routes en modi is
essentieel. Dit voorstel richt zich op fundamentele methodologische onderzoeksinspanningen om een
matheuristisch routeringsalgoritme dat de vormgeving en operationele implementatie hiervan mogelijk maakt
dynamische geïntegreerde mobiliteitssystemen.
Acroniemfwotm1036
StatusActief
Effectieve start/einddatum1/10/1830/09/22

Keywords

  • matheuristisch rittenplanningsalgoritme
  • mobiliteitssysteem
  • dynamisch
  • geïntegreerd

Flemish discipline codes

  • Business management