Conceptualisering en effectenbepaling van een vormingsinterventiemodel bij 50-plussers

    Projectdetails

    !!Description

    De 50-plussers vormen een kwantitatief zeer belangrijke groep (1 op 3 is

    50+). Ook op kwalitatief vlak vormen zij een belangrijke groep daar zij

    over heel wat competenties beschikken. Om deze kwalificaties op

    maatschappelijk vlak te realiseren, is het aangewezen de particiatie van

    die doelgroep te optimaliseren. Dit impliceert agogische

    veranderingsprocessen waarbij vormings- en leerprocessen een centrale

    plaats innemen. Toch kunnen wij stellen dat kennis en onderzoek

    dienaangaande beperkt is en dat de professionalisering binnen het werkveld

    ontbreekt. In het kader van dit onderzoek wensen wij derhalve een analyse

    te maken naar structuur en opbouw van het vormingstraject en dit zowel

    binnen het sociaal cultureel vormingswerk als binnen de

    beroepsorganisaties. Vervolgens zullen wij een theoretisch intervantiemodel

    ontwikkelen die wij in een laatste fase zullen toetsen aan de praktijk,

    zijnde de sociaal culturele verenigingen en de beroepsorganisaties die zich

    richten tot de 50-plussers.
    AcroniemOZR420
    StatusGeëindigd
    Effectieve start/einddatum1/01/0031/12/03

    Flemish discipline codes in use since 2023

    • Pedagogical and educational sciences
    • Anthropology
    • Sociology

    Vingerafdruk

    Verken de onderzoeksgebieden die bij dit project aan de orde zijn gekomen. Deze labels worden gegenereerd op basis van de onderliggende prijzen/beurzen. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.