Projectdetails
!!Description
Doelstelling:
Vernieuwen (her-denken) van onderwijsvormen gebaseerd op experimenteren in een laboratorium ("inquiry-based science education") aan de faculteit Ingenieurs¬wetenschappen en de faculteit Wetenschappen en Bio-Ingenieurswetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel.
Beoogde impact:
Een nieuwe pedagogische aanpak voor het laboratorium onderwijs in de eerste en tweede bachelor van bovengenoemde faculteiten uitwerken en voorstellen ("cases") definiëren om te introduceren in verschillende opleidingsonderdelen.
Doelgroep:
De studenten in de richtingen Ingenieurswetenschappen, Bio-Ingenieurswetenschappen, Ingenieurswetenschappen-Architectuur, Fysica, Wiskunde, Biologie, Chemie, Computerwetenschappen en Geografie in de eerste en/of tweede bachelor van bovengenoemde faculteiten (ca. 210 studenten in 1 Ba en 160 in 2 Ba).
Vernieuwen (her-denken) van onderwijsvormen gebaseerd op experimenteren in een laboratorium ("inquiry-based science education") aan de faculteit Ingenieurs¬wetenschappen en de faculteit Wetenschappen en Bio-Ingenieurswetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel.
Beoogde impact:
Een nieuwe pedagogische aanpak voor het laboratorium onderwijs in de eerste en tweede bachelor van bovengenoemde faculteiten uitwerken en voorstellen ("cases") definiëren om te introduceren in verschillende opleidingsonderdelen.
Doelgroep:
De studenten in de richtingen Ingenieurswetenschappen, Bio-Ingenieurswetenschappen, Ingenieurswetenschappen-Architectuur, Fysica, Wiskunde, Biologie, Chemie, Computerwetenschappen en Geografie in de eerste en/of tweede bachelor van bovengenoemde faculteiten (ca. 210 studenten in 1 Ba en 160 in 2 Ba).
Acroniem | DOZ50 (exVLO227) |
---|---|
Status | Geëindigd |
Effectieve start/einddatum | 1/07/10 → 30/11/12 |
Flemish discipline codes in use since 2023
- Physical sciences
Vingerafdruk
Verken de onderzoeksgebieden die bij dit project aan de orde zijn gekomen. Deze labels worden gegenereerd op basis van de onderliggende prijzen/beurzen. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.