Projectdetails
!!Description
Het project is gericht op het bevorderen van
CDL van studenten “met de nadruk op kritisch denken in plaats van vaardigheden op het gebied van informatie- en communicatietechnologie” (Chan et al.,
2017: 2), en hen te helpen “vaardigheden en praktijken te ontwikkelen die leiden tot de creatie van digitale teksten die de wereld ondervragen”
(Avila & Pandya, 2013: 3) en vaardigheden “om toegang te krijgen tot informatie, deze kritisch te beoordelen, te gebruiken en te creëren, via digitale media in
betrokkenheid bij individuen en gemeenschappen” (Roche, 2017: 43). Tenslotte de doelstellingen van het voorgestelde project, behalve van
de EU-actieplannen vloeien voort uit de uitdagingen waarmee Europese instellingen voor hoger onderwijs vandaag worden geconfronteerd met betrekking tot de voorbereiding op de toekomst
professionals en participatieve burgers. Alle partners van de instellingen voor hoger onderwijs delen de voortdurende zorg om de kwaliteit van het onderwijs in Nederland te verbeteren
HE, in verschillende sectoren, die samenkomen in een gemeenschappelijke behoefte aan hoe de ontwikkeling van CDL beter kan worden ondersteund
onderwijs volgens de professionele en sociale behoeften en uitdagingen.
CDL van studenten “met de nadruk op kritisch denken in plaats van vaardigheden op het gebied van informatie- en communicatietechnologie” (Chan et al.,
2017: 2), en hen te helpen “vaardigheden en praktijken te ontwikkelen die leiden tot de creatie van digitale teksten die de wereld ondervragen”
(Avila & Pandya, 2013: 3) en vaardigheden “om toegang te krijgen tot informatie, deze kritisch te beoordelen, te gebruiken en te creëren, via digitale media in
betrokkenheid bij individuen en gemeenschappen” (Roche, 2017: 43). Tenslotte de doelstellingen van het voorgestelde project, behalve van
de EU-actieplannen vloeien voort uit de uitdagingen waarmee Europese instellingen voor hoger onderwijs vandaag worden geconfronteerd met betrekking tot de voorbereiding op de toekomst
professionals en participatieve burgers. Alle partners van de instellingen voor hoger onderwijs delen de voortdurende zorg om de kwaliteit van het onderwijs in Nederland te verbeteren
HE, in verschillende sectoren, die samenkomen in een gemeenschappelijke behoefte aan hoe de ontwikkeling van CDL beter kan worden ondersteund
onderwijs volgens de professionele en sociale behoeften en uitdagingen.
Acroniem | EUPOM137 |
---|---|
Status | Actief |
Effectieve start/einddatum | 1/10/22 → 30/09/25 |
Flemish discipline codes in use since 2023
- Higher education
Vingerafdruk
Verken de onderzoeksgebieden die bij dit project aan de orde zijn gekomen. Deze labels worden gegenereerd op basis van de onderliggende prijzen/beurzen. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.