De taalkundige en cognitieve ontwikkeling van kinderen in tweetalig basisonderwijs.

    Projectdetails

    !!Description

    Sids vorig jaar is het project ingeschakeld in de "European language council" gecoordineerd in Berlijn. Aan het project is een sub-project van het thematische netwerk over taal gewijd namelijk subgroep 6 genaamd "bilingual education and language teaching training". Het onderzoek werd bijgevolg op Europees niveau getild. Vanaf vorig jaar wordt de aandacht volledig toegespitst op versterkt en tweetalig onderwijs. Het jaar 1999 wordt gewijd aan currucula opbouw. Tweetalig of versterkt taalonderwijs heeft nood aan specifieke curricula met name omdat binnen de methode die wordt voorgestaan, "content and language integrated learning" (CLIL), vakonderricht in een andere taal wordt onderwezen met ingrijpende curricula-aspecten tot gevolg. Deze curriculaproblematiek hangt bovendien samen met de cognitieve aspecten van het taalonderwijs die in functie van de gewijzigde curricula worden onderzocht.
    AcroniemOZR77
    StatusGeëindigd
    Effectieve start/einddatum1/01/9731/12/01

    Flemish discipline codes in use since 2023

    • Pedagogical and educational sciences
    • Languages and literary studies

    Vingerafdruk

    Verken de onderzoeksgebieden die bij dit project aan de orde zijn gekomen. Deze labels worden gegenereerd op basis van de onderliggende prijzen/beurzen. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.