Projectdetails
!!Description
Via het exemplarisch uitwerken en uittesten van een ontwikkelings- en leerpsychologisch, en pedagogisch-didactisch gefundeerde leerweg voor een selectie van eindtermen worden methodologische richtlijnen geformuleerd voor het omzetten van eindtermen in curricula en onderwijspraktijk, en voor het progressief helpen verwerven van een repertorium van cognitieve strategieën en metacognitieve vaardigheden '(leren leren)' door de leerlingen doorheen de verschillende leergebieden in het secundair onderwijs. Bij het uittesten in een case-study worden bovendien noden aan training en begeleiding van onderwijsgevenden geregistreerd. Conclusies van dit onderzoek kunnen tevens een relevante bijdrage leveren tot de initiële lerarenopleiding (algemeen pedagogisch-didactische en vakdidactische aspecten).
Acroniem | OZR91 |
---|---|
Status | Geëindigd |
Effectieve start/einddatum | 1/01/97 → 31/12/97 |
Flemish discipline codes in use since 2023
- History and archaeology
- Pedagogical and educational sciences
Vingerafdruk
Verken de onderzoeksgebieden die bij dit project aan de orde zijn gekomen. Deze labels worden gegenereerd op basis van de onderliggende prijzen/beurzen. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.