Nieuwe communicatieruimtes in de Arabische wereld: een multi-methodische studie naar opkomende media-organisaties in Tunesië, Egypte en Syrië

Projectdetails

!!Description

De voorgestelde studie is gericht op het onderzoeken van de nieuwe communicatieruimten die zich openen in de Arabische wereld, door te kijken naar nieuwe mediaorganisaties als een specifieke categorie mediaproducenten in Tunesië, Egypte en Syrië. De studie beoogt het fenomeen van opkomende media-organisaties te onderzoeken dat verder gaat dan de dichotomie van massa en alternatieve media. Bovendien is het van plan de structurele voorwaarden (staatsrelaties en -regulering, eigendomsstructuren en financieringsmodellen) die de activiteiten van opkomende mediaorganisaties in Tunesië, Egypte en Syrië conditioneren, te schetsen. Het is ook bedoeld om de processen van weerstand, onderhandeling en bemiddeling die plaatsvinden op het niveau van de organisatie en de journalistieke waarden die het produceert te analyseren. De studie hanteert een mixed-method benadering die een meer diepgaand begrip van de doelorganisaties mogelijk maakt. Het omvat uitgebreide onderzoeksverblijven in de verschillende landen (Turkije, in het geval van Syrische media) met een aantal weken observaties van deelnemers aan elke organisatie.
AcroniemFWOTM807
StatusGeëindigd
Effectieve start/einddatum1/10/1630/09/20

Flemish discipline codes in use since 2023

  • Communication sciences not elsewhere classified

Vingerafdruk

Verken de onderzoeksgebieden die bij dit project aan de orde zijn gekomen. Deze labels worden gegenereerd op basis van de onderliggende prijzen/beurzen. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.