POTENTIAL: Power to teach all. Competentieontwikkeling om inclusieve leeromgevingen te creëren

  • Struyven, Katrien (Administrative Promotor)
  • Engels, Nadine (Wetenschappelijk Promoter)

Projectdetails

!!Description

Dit strategisch basisonderzoek (SBO) wordt gefinancierd door het Agentschap voor Innovatie door Wetenschap en Technologie (IWT). Het project krijgt groen licht om gedurende vier jaar (met ingang van 1 januari 2016) in interactie met onderwijs- en middenveld materialen te ontwikkelen en uit te testen om aan vermelde uitdagingen het hoofd te bieden. De impact van de implementatie van de materialen op de professionaliteit van leraren zal worden onderzocht. De focus ligt op het realiseren van meer inclusieve leeromgevingen en het bevorderen van een coöperatieve samenwerking tussen de school, de ouders en de ruimere schoolomgeving.

Een team van 9 medewerkers zal zeer actief samenwerken met CLB-medewerkers, pedagogisch (competentie)begeleiders, lectoren van diverse lerarenopleidingen, …. Al deze actoren samen zullen de materialen uitwerken en implementeren. Dit zal niet alleen gebeuren binnen het huidige praktijkveld van de lagere school en de eerste graad van de secundaire school, maar ook de lerarenopleiding wordt mee in het bad getrokken. Het project zal daarbij aandacht hebben voor de perspectieven van zowel scholen, leerlingen, ouders en schoolomgeving.
Korte titelPOTENTIAL
AcroniemIWTSBO8
StatusGeëindigd
Effectieve start/einddatum1/01/1629/02/20

Flemish discipline codes in use since 2023

  • Teacher education and professional development of educators

Vingerafdruk

Verken de onderzoeksgebieden die bij dit project aan de orde zijn gekomen. Deze labels worden gegenereerd op basis van de onderliggende prijzen/beurzen. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.