Projectdetails
!!Description
Diverse ontwikkelingen (maatschappelijk, op het vlak van bewegingsactiviteiten en op de lichamelijke opvoeding) hebben ertoe bijgdragen dat een fundamenteel denkproces dient te worden opgestart over de plaats en rol van de lichamelijke opvoeding in het Vlaamse onderwijssysteem. Vragen dsie hierbij gesteld dienen te worden, hebben betrekking op de betekenis, de eigenheid en de kwaliteit van de lichamelijke opvoeding. De bedoeling van de studie is om basis van de bepaling van de betekenis van de licahmelijke opvoeding en de daaraan verbonden noodzakelijke aanpassingen, een aantal kwaliteitsmaatstaven te kunnen opstellen die kunnen worden aangewend om een systematische evaluatie uit te voeren. Hieruit kunnen dan achteraf concrete aanbevelingen geformuleerd worden waarvan men dan de verdere praktische realiseerbaarheid kan gaan uittesten door middel van meer bekeidsgerichte en extern gefinancierd vervolgonderzoek. De studie bestaat uit de volgende fasen: 1) analyse van de bestaande situatie 2) plaats- en kwaliteitsbepaling va de lichamelijke opvoeding en 3) het ontwerpen van een kwaliteitsinstrument voor de lichamelijke opvoeding.
Acroniem | OZR467 |
---|---|
Status | Geëindigd |
Effectieve start/einddatum | 1/01/00 → 31/12/03 |
Flemish discipline codes in use since 2023
- Pedagogical and educational sciences
Vingerafdruk
Verken de onderzoeksgebieden die bij dit project aan de orde zijn gekomen. Deze labels worden gegenereerd op basis van de onderliggende prijzen/beurzen. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.