Projectdetails
!!Description
Door een experimenteel onderzoek op het terrein, eerder dan door vergelijkende literatuurstudie of vrijblijvende enquetering, willen we nagaan in hoeverre meer flexibele en creatieve onderwijsleerprocessen haalbaar zijn in Vlaamse scholen. Voorafgaandelijk worden scholen die intresse betonen voor het project gescreend op hun vermogen een vernieuwingsstrategie in de praktijk te brengen. Na een vorming van alle actoren volgt een experimentele fase waarin zelfstandig leren in een aantal vakken wordt ingeroosterd, rekening houdend met de principes van een collegiaal organisatiemodel. Door middel van een pre-postdesign worden verschillen opgespoord die een eerste inventarisatie van realisatievoorwaarden vanuit de parktijk moeten opleveren.
Acroniem | VLO34 |
---|---|
Status | Geëindigd |
Effectieve start/einddatum | 1/10/98 → 30/09/00 |
Flemish discipline codes in use since 2023
- Pedagogical and educational sciences
Vingerafdruk
Verken de onderzoeksgebieden die bij dit project aan de orde zijn gekomen. Deze labels worden gegenereerd op basis van de onderliggende prijzen/beurzen. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.