STEM-Didactiek blended onderzocht

Projectdetails

!!Description

Lerarenopleidingen en scholen worden partner in ontwikkeling en onderzoek van blended STEM- leermaterialen en dit in het licht van de nieuwe eindtermen van het secundair onderwijs. Onder begeleiding van onderzoekers en lerarenopleiders leren leraren STEM-leermaterialen ontwikkelen en de implementatie ervan onderzoeken in hun eigen klaspraktijk. Telkens wordt een blended mix gemaakt van wat digitaal kan en wat best fysisch blijft. Het partnerschap bestaat uit 2 lerarenopleidingen (van een hogeschool en een universiteit) en een organisatie die instaat voor de professionalisering van leraren. Het doel is het evidence informed maken van het STEM-onderwijs in secundaire scholen en in de lerarenopleiding.
AcroniemVLOV142
StatusGeëindigd
Effectieve start/einddatum1/09/2131/08/23

Keywords

  • STEM
  • didactiek
  • blended

Flemish discipline codes in use since 2023

  • Secondary education

Vingerafdruk

Verken de onderzoeksgebieden die bij dit project aan de orde zijn gekomen. Deze labels worden gegenereerd op basis van de onderliggende prijzen/beurzen. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.