Projectdetails
!!Description
Lerarenopleidingen en scholen worden partner in ontwikkeling en onderzoek van blended STEM- leermaterialen en dit in het licht van de nieuwe eindtermen van het secundair onderwijs. Onder begeleiding van onderzoekers en lerarenopleiders leren leraren STEM-leermaterialen ontwikkelen en de implementatie ervan onderzoeken in hun eigen klaspraktijk. Telkens wordt een blended mix gemaakt van wat digitaal kan en wat best fysisch blijft. Het partnerschap bestaat uit 2 lerarenopleidingen (van een hogeschool en een universiteit) en een organisatie die instaat voor de professionalisering van leraren. Het doel is het evidence informed maken van het STEM-onderwijs in secundaire scholen en in de lerarenopleiding.
Acroniem | VLOV142 |
---|---|
Status | Geëindigd |
Effectieve start/einddatum | 1/09/21 → 31/08/23 |
Keywords
- STEM
- didactiek
- blended
Flemish discipline codes in use since 2023
- Secondary education
Vingerafdruk
Verken de onderzoeksgebieden die bij dit project aan de orde zijn gekomen. Deze labels worden gegenereerd op basis van de onderliggende prijzen/beurzen. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.