Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden: Theoretische perspectieven en methodologische benaderingen

Leen d'Haenens (Redacteur), Joke Bauwens (Redacteur), Willem Joris (Redacteur)

Onderzoeksoutput: Anthology

Samenvatting

Dit unieke handboek is een onschatbare bron voor onderzoekers die communicatie of mediateksten willen analyseren. Vertrekkend vanuit de sociale semiotiek die betekenisgeving in sociale context onderzoekt, biedt dit boek in tien hoofdstukken een gestructureerde aanpak om verscheidene kwalitatieve analysemethoden toe te passen.

Elk hoofdstuk bevat: een overzichtelijke behandeling van een specifieke analyse, met duidelijke conceptuele definities; voorbeeldstudies en data in kaderteksten, figuren en tabellen, om methodetoepassingen te illustreren; een beknopte bespreking van de methode en stappen; een leeslijst voor verdere verdieping.

Dit handboek omarmt een variëteit aan analysemethoden, van tekstanalyse tot discours- en netwerkanalyse, en biedt een schat aan praktisch toepasbare inzichten. Of je nu een ervaren onderzoeker bent of net begint, dit boek zal je begeleiden en inspireren bij elke stap van je analyse.
Vertaalde titel van de bijdrageAnalysis of media texts and mediated communication : Theoretical perspectives and methodological approaches
Originele taal-2Dutch
UitgeverijASP / VUBPRESS
Aantal pagina's252
ISBN van geprinte versie9789461175243
StatusPublished - 6 okt 2023

Vingerafdruk

Duik in de onderzoeksthema's van 'Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden: Theoretische perspectieven en methodologische benaderingen'. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.

Citeer dit