Blended leren in formeel volwassenenonderwijs: de impact van motivatieregulatie

Silke Vanslambrouck, Chang Zhu, Jo Tondeur, Koen Lombearts

Onderzoeksoutput: Meeting abstract (Book)Research

Samenvatting

Dit onderzoek kadert in het ‘Adult Learners Online (ALO)’ project dat streeft naar de kwaliteitsverbetering van online en blended leren (OBL) in formeel volwassenenonderwijs. Kwaliteitsverbetering vanuit het perspectief van de cursist is de algemene focus van deze studie. Twee belangrijke karakteristieken van blended leren, namelijk flexibiliteit en autonomie, leiden tot het kernthema van dit onderzoek, namelijk motivatie(-regulatie) van cursisten. Doorheen een reeks van substudies wordt beoogd de rol van motivatie(-regulatie) in blended leren te bestuderen. Deze studie willen zowel de praktijk als de wetenschap van dienst zijn door inzichten te bieden in hoe het blended leren in het volwassenenonderwijs kan aangepast worden aan de noden van de individuen.
Originele taal-2Dutch
TitelVerleidend onderwijs, ORD 2015, 17-19 June 2015, Universiteit Leiden
Plaats van productieUniversiteit Leiden
StatusPublished - jun 2015
EvenementORD 2015, Onderwijs Research Dagen, ‘Verleidend onderwijsonderzoek: de sleutel naar succes’ - Universiteit Leiden, Leiden, Belgium
Duur: 17 jun 201519 jun 2015

Conference

ConferenceORD 2015, Onderwijs Research Dagen, ‘Verleidend onderwijsonderzoek: de sleutel naar succes’
Land/RegioBelgium
StadLeiden
Periode17/06/1519/06/15

Citeer dit