Eigenschappen en positie van niet-formele educatie in het sociaal-cultureel werk

Onderzoeksoutput: Commissioned report

Samenvatting

In 2007 werd door het Agentschap Sociaal-Cultureel Werk voor Jeugd en Volwassenen beslist tot de aanmaak van een rapport waarin de evoluties en kenmerken van niet-formele educatie in kaart worden gebracht. Hiervoor werd een overeenkomst afgesloten met de Vrije Universiteit Brussel.

Recente beleidsevoluties en andere ontwikkelingen die verband houden met de volwasseneneducatie in het algemeen en de niet-formele educatie in het bijzonder, zowel op internationaal als op Vlaams niveau, worden in het rapport geanalyseerd en gesynthetiseerd. Er werd hierbij gefocust op de educatieve component van het sociaal-cultureel werk.

Het rapport reikt in de eerste plaats denkkaders aan en verkent een aantal pistes met het oog op een verdere legitimering van de sector en is als dusdanig een beleidsondersteunend document. Het adviesrapport werd als achtergrond gebruikt worden voor een actieonderzoek dat meer duidelijkheid biedt inzake gemeenschappelijke positionering, afstemming en beleidsvoering van de regionale volkshogescholen.
Vertaalde titel van de bijdrageCharacteristics and position of non-formal education in the social-cultural work
Originele taal-2Dutch
UitgeverijAgentschap Sociaal-Cultureel Werk voor Jeugd en Volwassenen
Aantal pagina's296
StatusPublished - 2008

Publicatie series

NaamSociaal-cultureel werk voor volwassenen,Niet formele educatie

Vingerafdruk

Duik in de onderzoeksthema's van 'Eigenschappen en positie van niet-formele educatie in het sociaal-cultureel werk'. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.

Citeer dit