Projecten per jaar
Samenvatting
In this article, we trace the historical origins of complexity, accuracy and fluency (CAF) as major dimensions of second language (L2) proficiency in research on applied linguistics, second language research and second language pedagogy. We also aim to provide notional definitions of these three constructs, and take a critical look at how they have been operationalized in the research literature.
Originele taal-2 | English |
---|---|
Pagina's (van-tot) | 461-473 |
Aantal pagina's | 13 |
Tijdschrift | Applied Linguistics |
Volume | 30 |
Nummer van het tijdschrift | 4 |
Status | Published - 2 dec 2009 |
Bibliografische nota
Jane Zuengler & Ken HylandVingerafdruk
Duik in de onderzoeksthema's van 'Complexity, Accuracy and Fluency in Second Language Acquisition'. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.Projecten
- 8 Afgelopen
-
OZR1563: Psychologische, sociale en linguïstische complexiteit bij de verwerving en de productie van een T2.
1/10/07 → 30/09/08
Project: Fundamenteel
-
GOA52: ACQUILANG. The development of proficiency in a second language: the role of language status and learning context.
1/01/07 → 31/12/11
Project: Fundamenteel
-
OZR1360: De interne structuur en longitudinale ontwikkeling van taalvaardigheid in een eerste en tweede taal: een statistische analyse.
1/01/07 → 31/12/07
Project: Fundamenteel