Zie ik het of zie ik het niet? Een onderzoek naar de impact van plaatsing\\op de consumptie van programma’s in een on-demand omgeving

Onderzoeksoutput: Article

Samenvatting

The European Union (2018) stipulates that Member States can implement rules to ensure the findability and visibility of local content in video-on-demand environments. Indeed, several countries are concerned that their own audiovisual programs or journalistic products will be consumed less in such environments. It is argued that, in such environments, media users completely decide themselves about their consumption \emph{agency}, but such statements are also contested. In this research we analyze the impact of placement on the consumption of audiovisual programs in the video-on-demand environments of the Flemish broadcasters VRT and DPG. From experimental research we conclude that there is indeed a significant impact of placement on consumption behavior and that, in other words, manipulations by intermediary gatekeepers can have potentially negative and positive effects on the consumption of local content. Government regulation would therefore be a useful tool to safeguard the importance of proximity of content.
Originele taal-2Dutch
Pagina's (van-tot)51-83
Aantal pagina's32
TijdschriftTijdschrift voor Communicatiewetenschap
Volume49
Nummer van het tijdschrift1
StatusPublished - 2021

Vingerafdruk

Duik in de onderzoeksthema's van 'Zie ik het of zie ik het niet? Een onderzoek naar de impact van plaatsing\\op de consumptie van programma’s in een on-demand omgeving'. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.

Citeer dit