Het 'leren' van bètawetenschappen door de nieuwe generaties jongeren, de homo zappiens.

Onderzoeksoutput: Chapter

Samenvatting

In deze bijdrage onderzoeken we in welke mate het curriculum wetenschappen in het secundair onderwijs een (partiële) verklaring kan zijn voor de afnemende belangstelling van jongeren voor (academische) studies in de wetenschappen. We gebruiken de resultaten van enquêtes bij de jongeren zelf over hun perceptie van 'wetenschappen op school' om adviezen te formuleren voor een opleiding tot leraar wetenschappen die ertoe kan bijdragen deze perceptie bij de leerlingen in positieve zin om te buigen.
Originele taal-2Dutch
TitelOnderwijsonderzoek: redelijk eigenzinnig?!
RedacteurenL. Van Looy, M. Conincx, K. Lochtman
Plaats van productieBrussel
UitgeverijVUBPress
Pagina's233-256
Aantal pagina's24
ISBN van geprinte versie978-90-5487-415-7
StatusPublished - 2007

Publicatie series

NaamOnderwijs en Samenleving 10

Bibliografische nota

L. Van Looy, M. Conincx, K. Lochtman

Keywords

  • Bètawetenschappen

Citeer dit