Hoeveel privacy geef je op om geen luierreclame te zien?

Onderzoeksoutput: ArticleVulgarizing

Samenvatting

Wat? Het is een utopie dat we met ‘targeted advertising’ plots massaal reclame zullen bingewatchen.


Televisiereclame, you love it or you hate it. Voor elke leuke, innovatieve commercial krijgen we tien onderling inwisselbare standaardadvertenties voorgeschoteld. Geen wonder dat reclame lovers een minderheidsgroep blijven, terwijl het gros van de consumenten de sluipweg van het uitgesteld kijken kiest en de reclame doorspoelt.

De shift in ons kijkgedrag sinds de digitale televisie, de populariteit van streamingsites als Netflix en hun illegale tegenhangers en de opmars van targeted advertising op het internet, waarvan het gros van de inkomsten via Google, Facebook… naar het buitenland vloeit, plaatst de lokale televisiezenders voor grote uitdagingen. Vooral de commerciële zenders, die leven van reclame-inkomsten, en onze bedrijven/adverteerders worstelen met de kwestie.
Originele taal-2Dutch
Nee14/09/2016
Specialist publicatieDe Standaard
StatusPublished - 14 sep 2016

Keywords

  • targeted advertising

Citeer dit