Sponsoring voor culturele evenementen en manifestaties anno 2006 (Sponsoring for cultural events in 2006)

Katia Segers, I. Saerens (Redacteur)

    Onderzoeksoutput: Book

    Samenvatting

    Sponsoring heeft sinds het einde van de jaren 1980 verwachtingen geschapen vanuit drie hoeken: bedrijfswereld, de overheid en de vrijetijdssectoren. Vandaag rijst de vraag of de verwachtingen omtrent dit nieuwe fenomeen zijn ingelost. Het eerste luik van deze bijdrage biedt dan ook een stand van zaken van de sponsoringmarkt in Vlaanderen: wat is de betekenis van sponsoring vandaag voor de cultuursector en welke belangrijkste tendensen kunnen onderscheiden worden? Het tweede luik gaat in op de concrete sponsoringpraktijk: wat zijn de voorwaarden voor succes, welke structurele determinanten spelen een rol en welke zijn de limieten van sponsoring? In het derde en laatste luik van deze bijdrage worden beknopt enkele overwegingen geformuleerd inzake de concrete aanpak van sponsorwerving
    Originele taal-2Dutch
    UitgeverijPoliteia
    Aantal pagina's20
    Volume6
    UitgaveHandboek Manifestaties en evenementen
    ISBN van geprinte versie978-2-509-0234-1
    StatusPublished - dec 2006

    Bibliografische nota

    I. Saerens

    Keywords

    • sponsoring
    • culturele manifestaties en evenementen

    Citeer dit