The Austrian Netherlands' transit policy and the Port of ostend: solving the crisis of the 'Closure of the Scheldt'

Onderzoeksoutput: Conference paper

Samenvatting

The author shows how the port of Ostend was enhanced in the eighteenth century's second half and how, thanks to the new road and waterway network (transit policy), this harbour enlarged its hinterland.
Originele taal-2English
TitelCrisis and transition. Maritime sectors in the North Sea region 1790-1940. 8th North Sea History Conference, Bremerhaven 2005
RedacteurenLars U. Scholl, David M. Williams
Plaats van productieBremen, Germany
UitgeverijVerlag H.M. Hauschild GmbH Bremen and Deutschen Schiffahrtsmuseum
Pagina's150-170
Aantal pagina's21
Volume5
ISBN van geprinte versie978-3-89757-381-9
StatusPublished - 2008
EvenementUnknown -
Duur: 1 jan 2008 → …

Publicatie series

NaamDeutsche Maritime Studien

Conference

ConferenceUnknown
Periode1/01/08 → …

Bibliografische nota

Lars U. Scholl, David M. Williams

Vingerafdruk

Duik in de onderzoeksthema's van 'The Austrian Netherlands' transit policy and the Port of ostend: solving the crisis of the 'Closure of the Scheldt''. Samen vormen ze een unieke vingerafdruk.

Citeer dit