Informeel leren maakt deel uit van levenslang leren. Inzicht in informeel leren dringt zich op om een balans met formeel leren te bereiken. We zoeken dit inzicht en bekijken de rol van het informeel leren in één opleiding binnen het volwassenenonderwijs via 15 semi gestructureerde diepte interviews met cursisten. Uit de resultaten blijkt dat informeel leren in deze opleiding de missie van het volwassenenonderwijs helpt bereiken door enerzijds het behalen van studiebewijzen mee te bevorderen en anderzijds resultaten te bereiken voor zowel het persoonlijk, maatschappelijk, educatief als professioneel functioneren. De onderzoeksgegevens legitimeren de aandacht voor informeel leren in het volwassenenonderwijs zowel vanuit dit onderwijs zelf, de cursist als de bredere maatschappij.
Datum prijs | 30 jun 2010 |
---|
Originele taal | Dutch |
---|
Begeleider | Koen Lombaerts (Promotor) |
---|
- informeel leren
- volwassenenonderwijs
- levenslang leren
- formeel leren
Informeel leren in het formele volwassenenonderwijs.
Exploratief onderzoek naar ervaringen van laag- geschoolde deelnemers.
Peeters, J. ((PhD) Student), Lombaerts, K. (Promotor). 30 jun 2010
Scriptie/Masterproef: Master's Thesis